pondelok 30. júla 2012

Knižné prírastky - júl

Už o pár dní máme koniec júla, nemáte pocit, že tento rok ubieha nejako extrémne rýchlo? Preto vám už teraz prinášam knižné prírastky za tento mesiac.


Jedného krásneho dňa sme sa s Mimi vybrali do Trnavy. Na tom by nebolo nič nezvyčajné, keby sme ZNOVU nezablúdili už do spomínaného kníhkupectva. Stále tam pretrvávajú nehorázne zľavy. Veď kde by ste našli 70% zľavy vždy, keď kníhkupectvo navštívite? Pre tých, ktorý poznajú Trnavu, kníhkupectvo sa nachádza v obchodnom dome Jednota, na druhom poschodí a volá sa Knihy pre každého. A tak sme sa znovu prechádzali, obdivovali knihy, ktoré tam mali vystavené a niektoré na nás hlasno kričali, aby sme si ich vzali so sebou, no odolajte volaniu kníh a tak som si odtiaľ odniesla až sedem kníh. Prvou z nich je Pod kupolou od Stephena Kinga, musím sa priznať, že je to vôbec prvá Kingovka, ktorú si prečítam, ale o to viac sa na ňu teším. Knihu Čas nových nádejí od Lenky Gaherovej som sa rozhodla si prečítať už dávnejšie, ale ešte som sa k nej nedostala, od autorky mám prečítanú knihu Tiene minulosti, ktorá sa mi páčila, tak dúfam, že aj pri Čase nových nádejí si prídem na svoje. Hazel M. Denningová napísala knihu Duchovia medzi nami, ktorá je zbierkou skutočných príbehov o duchoch. Som na ňu naozaj veľmi zvedavá, prečítala som si pár strán, ale poviem vám, už sa neviem dočkať, kedy si k nej sadnem a prečítam. Ďalšou knihou, ktorá pribudla, do mojej knihovníčky je Pochovaná zaživa od Lisy Scottoline. Kniha ma hneď na prvý pohľad zaujala anotáciou, ktorá sľubuje strhujúci príbeh o dvojčatách, kde jedna z nich tú druhú pochová zaživa a prevezme na seba celý jej život. Trochu mi to pripomína seriál Ringer, kto videl vie. Je strašné koľko málo času človeku vystačí na čítanie. Ja osobne, by som čítala stále, len keby na to bol aj čas. Túto knihu si tiež chcem veľmi prečítať, ale nemám ani poňatia, kedy sa k nej dostanem. George R.R. Martin je známy svojou sériou Pieseň ľadu a ohňa, no ja som si od neho ukoristila knihu Červený smäd. A posledné knihy z trnavského kníhkupectva, sú prvé dve knihy Upírskej trilógie od Guilerma del Tora a Chucka Hogana, Žihadlá a Nákaza. Žihadlá mám rozčítané a poviem vám. Je to dosť strašidelné, neodporúčam čítať po večeroch alebo nociach. Ďalšou knihou ktorú som si zaobstarala sú Hladová přání od Terezy Matouškovej, ktorú mi Terka poslala aj s pekným venovaním, za čo jej naozaj pekne ďakujem. Poznáte kníhkupectvo Literama? Nie? Obrovská škoda, pretože na svojej internetovej stránke má skvelé zľavy, ktoré vám udrú do očí, týmto zľavám som neodolala ani ja, kto by hej :D a ukoristila som si hneď dve knihy, ktoré mi padli do oka. Prvá kniha je Kacír od S. J. Parrisovej, na túto knihu som naozaj zvedavá, pretože ma upútala anotácia, tak som neváhala a po nej siahla. Ďalšou je kniha Anna Elliotová od Jane Austenovej. Túto autorku mám naozaj rada, preto som sa rozhodla pre túto knihu. Do mojej knižničky pribudli aj recenzné výtlačky, za ktoré veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu SLOVART. Som rada, že sa mi do rúk dostala séria Trója - Pán strieborného luku, Štít hromu a Pád kráľov od Davida Gemmella, na ktorú sa veľmi teším. Klasický príbeh o Troji mám naozaj rada, preto som zvedavá na toto spracovanie,. Predposlednou knihou je Fantóm opery od Gastona Lerouxa, ktorá mi spravila nesmiernu radosť a neviem sa dočkať, kedy sa do jej čítania pustím. Poslednou knižkou, ktorá mi pribudla do knihovníčky je Pýcha a predsudok od Jane Austenovej. Stará dobrá klasika a ja len očkom pozerám po tej nádhernej obálke. A čo ste si zaobstarali za tento mesiac vy? :) Okrem kníh som si zadovážila dve krásne záložky, ktoré mi vyrobila Mimi, sú to moje absolútne najobľúbenejšie záložky, ktoré mám, čo na ne poviete? :)

5 komentárov:

  1. Kníhkupectvo Knihy pre každého poznám, pravdepodobne sa nachádza vo viacerých mestách. Zľavy majú super, podľa toho, čo čítam, tak tie isté knihy sú zľavnené aj u nás. Neviem, ja tam málokrát nájdem zľavu na knihu, ktorú by som chcel (okrem Hier od život 1 a 2 za 3€ tuším, a Mŕtvych do súmraku 1 a 2 a Žihadiel - to je asi všetko, čo som tam nakupoval :)). :) Ale inak supeer nádielka, u mňa sú to len tri knihy tento mesiac. Nevadí, august bude bohatší :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak já z tohoto seznamu znám jen Hladová přání a Pýchu a předsudek... a taky Fantoma opery, kterého jsem nečetla, ale hodlám se k němu dostat.^^
    Docela ti závidím, tolik knížek...
    A ty Knihy pro každého vám docela závidím... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Knihy pre každého sa určite nenachádzajú u nás (ani poblízku, minimálna o tom neviem), čo je strašnááá škoda.:/ Inak skvelé knihy a tie záložky.<3 Obdiv Mimi.((:
    Trója vyzerá dokonale, tiež som po nej pokukovala, ale napokon si ju nekúpila - prečítať si ju však chcem tak či tak, mám rezervovaný prvý diel v knižnici.(:
    Pýcha a predsudok má vážne skvelú obálku.:3

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jup a uži si Hladová přání, mne sa veľmi páčili.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Domčo: no tak ja čítam aj iné ako ya, preto som si tam prišla na svoje a aspoň hodinu prehladávala knihy a búchala si hlavu, že nemám pri sebe viac peňazí, lebo tie zľavy naozaj stáli za to :)

    Annie: nemala by som ich tolko keby niet tých zliav, predsa čítanie nie je lacný koníček :)

    Nel: Hladová přání som pomaly začala čítať a zatial sa mi páčia, je to útla knižôčka, tak radšej nečakám od nej nič :) tie záložky sme si kupili na jarmoku u nás a Mimi ich len dorobila, strašne sa mi páčia :) na troju sa velmi teším, lebo vyzerá to napínavo a ja také knihy velmi rada :) a na dotyk je ešte krajšia :D

    OdpovedaťOdstrániť