štvrtok 4. augusta 2011

Richelle Mead - Vampire academy /recenzia/

Originál: Vampire Academy

Napísala: Richelle Mead

Slovenský preklad: nie je

Český preklad: Vampýrska akademie

Česká anotácia
-----> Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů. Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…


Čo si myslím o knihe ja?
-----> Po tejto knihe som siahla, pretože som z každej strany počúvala, aká je dobrá. Neoľutovala som. Najskôr som váhala, či si ju prečítať, hoci obálka ma
zaujala hneď ako som ju uvidela, ale po tom, ako som o nej počula, nezaváhala som.


----> Kniha sa pomaly rozbiehala, ale je napísaná veľmi zaujímavo a hlavne, človek sa pri jej čítaní nenudí. Hlavné hrdinky sú privedené späť do upírskej akadémie, po tom, ako pred dvomi rokmi utiekli. Kniha bostráda akciu, až na poslednú záverečnú scénu, ale aj tak sa dobre čítala. Akoby nás spisovateľka chcela pomaly vtiahnuť do sveta morojov, damphirov a strigojov a popritom nabudiť čitateľa, aby si prečítal aj pokračovanie. Postavy opisuje veľmi pútavo. Hlavnú hrdinku Rose, si nemožno nezamilovať. Po tom, ako ju jej najlepšia kamarátka Lissa priviedla späť z ríše mŕtvych sa medzi nimi vytvorí puto, vďaka ktorému vedia, čo tá druhá cíti, či je v nebezpečenstve a taktiež kde sa nachádza. Rose je ten typ hrdinky, ktorá vám ani len náhodou nebude liesť na nervy.


-----> Richelle napísala všetky postavy veľmi veľmi dobre a zaujímavo. Okrem Rose a Lissy, trebalo by spomenúť aj ostatné a hlavne mužské postavy. Dimitri a Christian. Jeden damphir-strážca, druhý moroj. Obaja sú svojim spôsobom zaujímavé postavy.


-----> Osobne sa veľmi teším na pokračovania. Tejto knihe dávam 4 hviezdičky, pretože očakávam v ďalších knihách viac akcie.
Obľúbený citát
"If I let myself love you, I won´t throw myself in front of her. I´ll throw myself in front of you."
voľný preklad
"Ak dovolím, aby som ťa miloval, nevrhol by som sa pred ňu. Vrhol by som sa pre teba."
Dimitri Belikov

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára