pondelok 3. októbra 2011

NEPREHLIADNITE: Whisper of my mind

Už prešiel týždeň a ja sa vám znovu ozývam s mojou rubrikou „NEPREHLIADNITE“ alebo odporúčané blogy. Minulý týždeň som vám predstavila blog VeEee. Tentoraz mi veľmi ochotne na otázky odpovedala Stormy, ktorá vlastní blog s výstižným názvom WHISPER OF MY MIND.

Stormy svoj blog založila v decembri minulého roku. K tomuto činu ju inšpirovala Luu, ktorú isto poznáte z jej blogu Little Ramblings. Už to bude pomaly rok, čo sa Stormy objavuje v blogovej brandži. Okrem blogovania má obrovskú záľubu v písaní. Niektorí isto viete, že sa pustila do písania svojej knihy s názvom Nadbytoční. Ja osobne som mala možnosť prečítať si pár kapitol a musím povedať, že tento príbeh má naozaj potenciál. 



 Nižšie si môžete prečítať ako sa Stormy dostala k recenzovaniu, ktorý žáner je jej najbližší a ako vlastne vznikol Whisper of my mind. 
  1. Ahoj, najskôr sa nám predstav a povedz niečo o sebe. 
Ahoj. Vo svete internetu si hovorím Stormy, v skutočnosti sa však volám Simona. Toho roku som začala navštevovať šiesty ročník na osemročnom gymnáziu a musím sa priznať, že mám občas sto chutí to tam podpáliť (:D). Mojou vášňou sú už od útleho detstva knihy, ku ktorým ma vždy viedla moja mama. V poslednej dobe som našla záľubu v angličtine, ktorá je takou mojou menšou závislosťou. Pevne verím, že raz vyštudujem žurnalistiku a vydám knihu. Takým mojim väčším projektom je teraz príbeh Nadbytoční. 

  2. Ako si sa dostala k recenzovaniu knih? 
Musím sa priznať, že spúšťačom u mňa bola Luu. Pôvodne som svoje recenzie publikovala na jednej fantasy stránke (Fantasy-Svet.net). Neskôr som však mala pocit, že mi to nie je dostačujúce a v tých dobách som spoznala práve Luu. Objavila som jej blog a blogy ďalších fanúšičiek kníh. To boli ešte časy, keď tých knižných blogov na Slovensku a v Čechách bolo po menej. Preto som si povedala – prečo to neskúsiť? Založila som si blog, trošku pootravovala Luu čo sa týka systému na blogspote (aj touto cestou ďakujem!) a ponorila sa do blogového sveta. Mojou prvou publikovanou recenziou bola recenzia na knižku Zradená (druhý diel Školy noci). Chvíľku mi trvalo, kým som sa do toho dostala, ale našla som svoj vyhovujúci štýl písania recenzií a naviazala spoluprácu s niekoľkými vydavateľstvami. V decembri môj blog a „povolanie“ recenzenta oslávi rok a už teraz premýšľam, ako to osláviť! =) 

  3. Ktorý žáner máš najradšej? Prečo? 
Väčšinou čítam YA (young adult). Ide o žáner venovaný pre cca 14-21 ročných čitateľov. To však neznamená, že nezaujme niekoho staršieho. Niektoré knihy sú dokonca venované i mladším čitateľom a pri tom sa označujú ako YA. Z tohto žánru som si neskutočne zamilovala dystópiu a contemporary. Mojou takou srdcovkou sú Hry o život, na ktoré nedám dopustiť a vždy o nich prehodím zopár slov. Najnovšie som si medzi moje milované knihy pripísala i Blood Red Road. Ide o netypickú dystópiu kde je svet iba podkladom. Z contemporary to je jednoznačne Rules of Attraction a ako tak tápam v mysli určite nemôžem zabudnúť na knihy od Kody Keplinger. A teraz prečo... Som vo svojej podstate masochista, pretože čítať o budúcnosti, v ktorej sú ľudské práva potlačené mi spôsobuje isté potešenie. Nepáči sa mi totiž vývoj dnešnej spoločnosti a to s akou samozrejmosťou prijímame niektoré veci. Napríklad jedlo, vodu a to už ani nehovorím o technických vymoženostiach. Samozrejme hrdinom držím palce, ale ide väčšinou o svet s tvrdým režimom, v ktorom ľudia v konečnom dôsledku trpia za svoje činy. I keď i tu máme tú zlú stránku – vládu apod., ktorá si žije ako vo vatičke. Mám však pocit, že podobné knihy ľuďom pripomínajú čo nás čaká, ak sa nespamätáme (i keď nie vždy to má na človeka ten správny dopad). Contemporary je zase pohľad na dnešný svet. Niektorí autori píšu bez servítky, iní si to trochu prikrášlia, stretávame sa s charaktermi, ktoré môžeme bežne stretnúť a iné sú pre nás sladkou neznámou, o ktorej však vieme, že existuje. Tá občasná obyčajnosť príbehu však lahodí môjmu knižnému vkusu. Z adult som neskutočnou fanúšičkou historických romancí a je mi jedno čo si o tom ľudia myslia. Je to sladké, je to nemožné, ale predsa to milujem. Som jednoducho žena! Keď sa však nad tým zamyslím – prečítam si takmer všetko. Ak je kniha dobre napísaná, charaktery sú prepracované a hltám stránku za stránkou – knihá môže byť klišé od prvej do poslednej strany a predsa ju budem milovať. 

  4. Čítala si v poslednej dobe knihu, ktorú si už po pár stranách odložila? 
Myslím si, že to bola knižka The Iron King. Bola som pevne rozhodnutá prečítať ju, tešila som sa, ale nejako sa do nej nedokázala začítať. Pevne verím, že sa to čoskoro zmení a budem nadšená ako všetci knižní bloggeri. Veľké sklamanie pre mňa však bola Shiver od Maggie Stiefvater, s ktorou sa mordujem už polroka a musím priznať, že tento boj stále prehrávam. 

  5. V akom jazyku najradšej čítaš? 
Kedysi to bola slovenčina. Dnes sa jej však nejako podvedome vyhýbam a čítam hlavne v angličtine. To však neznamená, že si knižky v slovenčine nekupujem! Mám ich doma neskutočnú kopu a snažím sa tak podporiť preklad kníh na Slovensku, ktorý sa tak rozbehol! Stále to nie je to čo u našich susedov Čechov, ale je to lepšie ako to bývalo. Nevyhýbam sa však ani češtine, pri ktorej sa mi neskutočne páči kopa výrazov a množstvo slovíčok, ktoré využívajú. Slovenčina je krásny jazyk, ľubozvučný, ale naša slovná zásoba nie je ani zďaleka taká široká ako tá česká. A to už ani nehovorím o anglickej. Práve to ma na angličtine baví – objavovanie tých nových slovíčok, ktorými si rozširujem znalosť tohto jazyka. A priznávam – mojim najväčším potešením je objavovanie nových nadávok O=) a veselo to vyhlasujem ;D 

  6. Čo ťa na blogovaní najviac baví? 
Možnosť podeliť sa o svoj názor a pocity s ostatnými ľuďmi. Vytvorili sme si s ostatnými bloggerkami takú menšiu komunitu a zvykneme sa deliť o svoje názory i prostredníctvom skupiny na Goodreads.com. Je fajn stretnúť ľudí, i keď len takto virtuálne, ktorí majú podobný vkus ako vy a poznajú knihy, o ktorých nikto z vášho okolia v živote nepočul. Diskutujeme, smejeme sa, máme rôzne poznámky a je to neskutočná zábava. Možno to je dôvod, pre ktorý som s blogovaním ešte nesekla. Baví ma, keď vidím, že niekto dá na moje slová, číta moje recenzie a neskôr je ochotný o danej knihe so mnou diskutovať i hodiny. Niekam patriť je úžasný pocit a hlavne medzi ľudí, ktorí nemajú predsudky a berú váš takých akých ste. A čo je hlavné – neskutočne ma to baví. Tie rôzne meme a výzvy, ktoré sa usporadúvajú, sú mojou každodennou radosťou.

  7. Prečo si si pre blog vybrala práve to meno, ktoré si mu dala? 
Priznávam, že názov som si nevedela vybrať. Premýšľala som pol dňa, kým som bola pevne rozhodnutá. Whisper of my mind, alebo v preklade Šepot mojej mysle, sa dokonale hodí k mojej zvrátenej osobe. Mám rada fantasy, sci-fi a horory a nadobudla som dojem, že Whisper of my mind sa bude hodiť k blogu, ktorý bude venovaný práve knihám. A k tomu sa mi neskutočne pozdávala predstava, že budem niekomu tak nebadane „šepkať“ o knihách, ktoré stoja za prečítanie, alebo naopak nie. Práve tento „šepot“ dávam najavo svojimi recenziami. A keď že pochádza z mojej mysle... Whisper of my mind bolo na svete! =)

Budúci týždeň sa môžete tešiť na rozhovor s Luu z Little Ramblings.

1 komentár: