streda 2. novembra 2011

Knižná reťazovka

Túto reťažovku usporadúva Luu. Mňa opslovila, preto som už dávnejšie premýšľala, že sa do nej zapojím, len zatiaľ nevydalo. Konečne som si našla čas, aby som odpovedala na otázky. Niektoré boli ľahšie, nad inými som musela dlhšie premýšľať, ale v konečnom dôsledku, reťazovka je hotová.

1. Obľúbená kniha z detstva?
Harry Potter, ešte teraz by som mala chuť si prečítať celú ságu znovu.

2. Čo práve čítaš?
Ak zostanem od Gayle Forman

3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici?
Nie, po pravde do knižnice nechodím.

4. Knižný zlozvyk?
Nespomínam si na žiadny.

5. Čo máš práve požičané z knižnice?
Nie.

6. Máš čítačku e-kníh?
Nemám. Ani žiadnu nechcem, pretože pre mňa knihy znamenajú veľa. Neviem si predstaviť, že by som prevracanie stránok a vôňu knihy vymenila za pristroj, kde by ste čítali knihy akoby v počítači. Nie som fanúšik čítačiek a nikdy ním aj nebudem, lebo nikdy nenahradia ten pocit, keď držíte knihu v ruke, nedočkavo prevraciate strany a môžete si ju poťažkať v ruke.

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?
Kedysi som čítala len jednu, ale ako narastá počet kníh, ktoré chcem prečítať niekedy čítam viac naraz. Momentálne čítam 4 naraz. Sama sa čudujem, že sa do toho nezamotám.

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?
Po pravde čítam viac. Ako som si založila blog s tým, že budem písať recenzie, čítam veľa a často. Aspoň v tomto mi blog pomohol.

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Jednoznačne Navždy od Alyson Noel.

10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Tých je viac, pretože som narazila na fakt vydarené knihy. Pár ich spomeniem. Hry o život, chatrč, Vampýrska akademie, Anna dressed in blood a takto by som mohla ešte pokračovať, pretože každá z nich si svojim spôsobom získala moje sympatie.

11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Ako kedy. Mám doma aj ne-fantasy knihy, ktorým sa nevyhýbam, pretože majú dobrý dej a sú napísané veľmi zaujímavým štýlom ako napríklad Zlodejka kníh, či Zlodeji ľabutí.

12. Čítaš niekedy tú istú knihu viac krát?
Ak mám čas, tak áno.

13. Dokážeš čítať v autobuse?
Vo vlaku, autobuse, kdekoľvek :)

14. Obľúbené miesto na čítanie?
Kreslo v mojej izbe na priváte. Nie je nič lepšie ako usadiť sa, vziať do ruky knihy a čítať.

15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Zo skúseností požičiavam knihy len veľmi malému okruhu ľudí a to hlavne mojej najlepšej kamarátke, lebo viem, že sa mi kniha vráti v takom stave akom som jej ju požičala. Inak knihy nepožičiam pretože sa mi niektoré vrátili doničené, alebo sa vôbec nevrátili.

16. Robíš knihám somárske uši?
ZVERSTVO!!!

17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Nie, ak si potrebujem niečo zapísať, tak na papier.

18. A do učebníc?
To som robila kedysi. :

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš?
V angličtine, pretože originál je originál. Štyroch, angličtina, slovenčina, čeština a nemčina.

20. Čo musí kniha mať, aby si si ju zamiloval?
Napínavý dej, pútavý príbeh, dobré spracovanie a aspoň jednu silnú postavu, ktorú by som si na prvý pohľad obľúbila.

21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?
Ako som už v prechádzajúcej otázke spomínala, musí ma zaujať, niečím mi vyraziť dych.

22. Obľúbený žáner?
Jednoznačne fantasy.

23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?
Ťažko povedať.

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?
Celá sága Vampire Academy.

25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?
Neni to tak svačinka, ale rada pri čítaní pijem čaj, to je taký môj malý rituál.

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Veľmi málo, aj keď ma obálka zaujme, vždy si prečítam anotáciu a ak ma tá neosloví, nechám knihu tak.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
Ako kedy. Musím si knihu prečítať, aby som vedela či s kritikou súhlasím, ale negatívna kritika ma neodradí od prečítania.

28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Nemám s nimi problém. Ak sa mi kniha nepáči pokúsim sa taktne napísať, prečo sa mi nepáčila a čo sa mi nepáčilo.

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si si vybral?
Fínčina :D, tento jazyk ma láka už veľmi dlho, preto by som rada chcela čítať aj v tomto jazyku.

30. Najväčšia knižná výzva?
Jednoznačne Navždy od Alyson Noel, tú knihu som nemohla prelúskať. Síce som ju dočítala, ale mala som problém dočítať ju dokonca.

31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?
Nech vojde ten pravý. Knihu som začala čítať, ale neoslovila ma, preto som ju odložila znovu na poličku s tým, že sa niekedy k nej vrátim, zatiaľ sa tak nestalo.

32. Obľúbený básnik?
Nemám.

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?
Do knižnice nechodím :)

34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?
Nie :)

35. Obľúbená knižná postava?
Tých by bolo :D ale momentálne moja najobľúbenejšia postava je Gabriel zo Záblesku.

36. Obľúbený knižný záporák?
Blbé, že si neviem na žiadneho spomenúť :D

37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny?
Hmm, ktorá práve príde pod ruku.

38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?
Wow, tak maximálne tri týždne, keď som bola na PN a mala som zakázané čítať.

39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?
Nech vojde ten pravý.

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Hluk. Síce pri čítaní počúvam hudbu, ale keď sa mi niekto prihovára pri čítaní, to ma vie patrične vyrušiť.

41. Obľúbená filmová adaptácia?
Ako tak premýšľam Potterovky ma nikdy nesklamali, tak presne tieto, ale zo starších mám rada Winnetouvky :)

42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala?
Jednoznačne všetky Twilight filmy.

43. Ako často čítaš spoilery?
V tomto som hrozná, lebo ja čítam každý spoiler čo sa dá. Kamarátka mi preto hovorí spoiler queen, lebo ja naozaj chcem vedieť čo sa deje, čo myslím, že nie je to najsprávnejšie, keďže si často pokazím moment prekvapenia.

44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minul v kníhkupectve?
Myslím, že raz to bolo 50€, keď som kupovala knihy ako darčeky. :)

45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ?
Nikdy. Nemá to pre mňa žiadny zmysel. Keď sa rozhodnem prečítať si knihu, začnem pekne od začiatku, nemám potrebu ju prelistovávať. :)

46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal?
Ak ma kniha nezaujala. Čítala by som a dej by sa nikam neposunul, postavy by sa neprejavili, ich charakter by sa nerozvíjal a podobne. Je veľmi málo kníh, ktoré som vzdala, ale našli sa aj také. Ak kniha v anotácií sľubuje strhujúci dej, výrazné zvraty a ja ich v knihe nenájdem to je ďalší dôvod, prečo by som knihu odložila.

47. Máš rád knihy usporiadané?
Áno, doma ich mám potriedené po ságach a ešte aj po farbách, čiže nájdete čierny kútik, modrý kútik, farebný a podobne :)

48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej?
Zvyčajne ich skladujem, pretože viem, že by som tú danú knihu prečítala znovu.

49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš?
Jednoznačne detektívky, nikdy som ich nemala rada a mám pocit, že ani nebudem. Jednoducho som si k nimi cestu nevedela nájsť. Pokým ale je zaujímavo napísaná, dajme tomu.

50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala?
Dosť často sa pri knihách usmievam, čiže je veľmi ťažké vybrať si jednu. Naposledy som sa usmievala pri niektorých scénach zo Záblesku, alebo tento rok pri Vampire Academy. Vždy sa v knihe nájde miesto, ktoré stojí za usmiatie.

51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala?
Záblesk, pretože hlavná hrdinka dostala Bella syndróm, ktorého sa počas knihy vôbec nevedela zbaviť, ba čo viac, stupňoval sa.

52. Kniha, ktorá ťa rozplakala?
Ak zostanem ma veľmi dojala. Síce som ju ešte neprečítala, spôsob akým je písaná ma rozcíti, pretože je písaná realisticky a veľmi dobre.

53. Kniha, od ktorej si nemal žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila?
Anna dressed in blood. Túto knihu som si chcela prečítať už len pretože je o duchoch. Nečakala som od nej vôbec nič, ale milo ma prekvapila.

54. Kniha, od ktorej si očakával veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?
Znovu spomeniem Navždy od Alyson Noel, pretože ten príbeh mal potenciál ale autorka ho spôsobom akým ho napísala zabila.

55. Obľúbené čítanie na odreagovanie?
Ne-fantasy knihy. Niečo na spôsob Chatrče alebo Zlodejov labutí.

1 komentár:

  1. byť na PNke a nemôcť čítať - peklo!!!
    dostala Bella syndróm - na tom som sa začala strašne rehotať :D :D to už je úplné zaužívané slovné spojenie :D :D

    OdpovedaťOdstrániť