nedeľa 27. novembra 2011

Vianočná reťazovka - časť prvá

Už je to tu, prvá adventná nedeľa, čo znamená, že už len mesiac a budú tu naše vytúžené Vianoce. S týmto dňom prichádza aj prvá časť vianočnej reťazovky. Pripravený? :)


1. Čo máš na Vianociach najradšej?
Na Vianociach mám najradšej, že sa všetci stretneme v pokoji a strávime spoločne pekné  chvíle. Každý rok k nám príde teta a spoločne slávime Vianoce. Celý rok sa teším práve na túto chvíľu.

2. Aké zvyky máš v rodine?
Tradične si všetci posadáme k stolu a ocino prekrojí jablko na polovicu, aby sme videli či je zdravé a či je sa zobrazí taká hviezda, neviem či viete čo myslím. Potom mamina pokrája na oblátky cesnak dá na to med a každému rozdá. Každý z oblátky odlomí kúsok, na znak toho, aby sme mali dosť peňazí. Potom si pripijeme, zaželáme Veselé Vianoce a prichádza na rad vianočný chod. Neviem si predstaviť Vianoce bez rybacej polievky, ktorú maminka naozaj skvele vie spraviť, my to voláme Halászlé, tak pekne po maďarsky. Potom máme vždy rybku, kapra alebo tolstolobika - ryba, ktorá má veľké kosti a je ich málo, a zemiakový šalát aj to nie vždy taký istý. Ja mám najradšej cibuľovo-smotanovo-zemiakový, ktorý robila moja starká, keď ešte žila. Potom si sadneme k televízoru a pozeráme vianočné filmy alebo rozprávky, rozprávame sa a smejeme.

3. Do kedy si veril/a na Ježiška?
Hmm, viete, že si ani nepamätám. Nemyslím, že som aj niekedy verila na Ježiška.

4. Aké darčeky najradšej dostávaš?
Ktoré sú od srdca. Ja viem, že kniha vždy poteší, ale pre mňa väčšiu cenu majú veci, ktoré človek sám vytvoril, ktorý do darčeku dal kus zo seba.

5. Aký je tvoj najobľúbenejší darček z detstva?
Ako správny knihomoľ už vtedy som mala rada knihy. Najkrajším darčekom bola pre mňa kniha krátkych príbehov o zvieratkách, doteraz ju mám doma na poličke  a sem-tam si z nej niečo prečítam :)

* ak ste sa zúčastnili reťazovky zapíšte sa do linkovača, veľmi rada si prečítam vaše odpovede

3 komentáre:

  1. Knihy a rodiče, to nějak nejde dohromady... :((
    Je to nádherný pocit, když někomu uděláš radost! ;))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vianoce máte krásne :) To s tým jabĺčkom som počula, ale nie som si istá, či sme to niekedy robili :D Nejako si na to neviem spomenúť... veľa zvykov mi príde na um vážne len na Vianoce pri stole :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je to krásný pocit, když ti přijde skvělá knížka, že ano?? ;)) :D Přece si ho od nich nenecháme vzít! ;))

    OdpovedaťOdstrániť