štvrtok 5. januára 2012

Top týždňa #3

Top týždňa je meme, ktoré usporadúva Luu. Luu má pre nás pripravené témy, na každý týždeň jednu. Pre dnes som si vybrala tému TOP Z ROKA 2011 a keďže Luu nám dáva v tejto téme viac než voľnú ruku, rozhodla som sa, že sa na blogu táto téma bude opakovať s malými obmenami, ktoré  budú vo forme podtém. Pre dnes som si podtému vybrala

Knihy alebo série, ktoré som v roku 2011 prečítala a zaujali

 Nikdy som by som si ani nepomyslela, že kniha o zombí sa mi bude tak veľmi páčiť. Po Lese kostí som siahala s miernymi obavami, ale už po pár stránkach som vedela, že nikdy neoľutujem, že som si túto knihu prečítala. Je to jedna z mála kníh, z ktorých máte husiu kožu a dúfate, že sa všetko na dobré obráti. Pri tejto knihy vám dojde, že nie všetko musí nevyhnutne končiť happy-endom.
 Pokračovanie Lesa kostí ma ešte viac udržalo v napätí. Carrie Ryan vie ako zaujať čitateľa, aby dychtivo prevracal stránky a bažil po poznaní, čo sa stane ďalej. Už sa neviem dočkať tretej časti tejto série, ktorá by mala byť, bohužiaľ, už poslednou knihou o znesvätených.
 Ak zostanem je moja tohtoročná srdcovka, pretože je tak realistická až to mrazí. Táto útla knižôčka má všetko, čo ja od dobrého príbehu očakávam. Nenájdete tam akciu, ale zato je vyrozprávaná pútavo. V knihe nenájdete jedno hluché miesto, kde by ste sa nudili. Čo sa mi najviac na knihe páčilo bolo, že nás spisovateľka nešetrí. Kniha je jeden obrovský emocionálny kolotoč, ktorý poväčšine nenechá čitateľove oko suché.
 Jediná hororová kniha, ktorú som za minulý rok prečítala. Páčilo sa mi, že po tom nespočetnom množstve kníh, ktoré som čítala, kde rozprávačom bola hlavná hrdinka, v tejto knihe rozprávačom bol postava mužského pohlavia, čo bolo pre mňa príjemným osviežením.
Mrzí ma, že túto sériu nepozná viac ľudí, pretože Melissa prišla s niečím novým neopozeraným, príbehom, ktorý som predtým nikde nečítala. Kniha nie je len obyčajná upírska séria, nie je o mnoho viac. Patrí medzi jednu z mojich najobľúbenejších  upírskych sérií.
 Vďaka Luu som objavila čaro veršovaných kníh. Lisa Schroeder sa stala týmto jednou z mojich najobľúbenejších spisovateliek. Zbožňujem jej štýl písania, pretože jej knihy sa čítajú prakticky samé.
Znovu kniha od Lisy. Ako som už vyššie spomínala jej knihy sú veršované, čiže majú inú, pre mňa zaujímavú formu.
 Toto je kniha, ktorá ma chytila za srdce. Odporúčam ju všetkým, bez rozdielu či veria alebo neveria v Boha. Táto kniha nie je len o tom. Je o ceste životom, vyrovnaní sa zo stratou a s pocitmi viny. Odpustení a nájdení samého seba. Donúti vás zamyslieť sa, čo je vo vašom živote dôležité, aby sa nestalo, že už bude neskoro.
Moje prvé stretnutie s dystópiou a hneď úžasný zážitok. Hry o život je pútavý príbeh mladého dievčaťa, ktoré bojuje v aréne, aby prežila a mohla sa vrátiť k svojej rodine. Miestami som mala pocit, že sa kniha skončí tragicky aj pre ňu. Hry o život sa právom stala jednou z mojich najobľúbenejších kníh roku 2011, pretože v nej nájdete silnú, nebojácnu hrdinku, ktorá sa dokáže sama postarať o seba, a nielen o seba, ale aj o zvyšok svojej rodiny.
Shatter me bola jednou z najočakávanejších  kníh minulého roku. Poviem vám naozaj sa oplatilo čakať. Originálny príbeh, silný hrdinovia, skvele vykreslené postavy. Miestami mi to pripomínalo X-menov, hlavne tým koncom, ale to nemení nič na tom, že som z knihy uchvátená.
V.A.M.P.I.R.E. A.C.A.D.E.M.Y. - dve slová, ktoré netreba predstavovať. Séria, ktorá si získala srdcia čitateľov po celom svete. Je mojou osobnou numero uno medzi upírskymi sériami. Až po prečítaní celej série som si uvedomila, ako geniálne to všetko mala Richelle premyslené. Pútavé, napínavé, romantické, takto by som mohla opísať knihy tejto série.



Osobne mám ešte viac kníh, ktoré ma chytili za srdce minulý rok, ale to by bol veľmi dlhý zoznam, preto sú tu knihy, ktoré trochu vytŕčali z radu.

1 komentár:

  1. Les rukou a zubů mám doma, jsem na to fakt zvědavá, protože hodně lidí to chválí. S Hunger Games souhlasím. Chatrč mám v plánu také číst, protože to je mé nejlepší kamarádky nejoblíbenější kniha, ale pořád jsem se k ní ještě nedostala. A If I stay si chci přečíst hrozně moc. Ale u nás není moc k sehnání.
    Musím také říct, že vy máte u téhle knihy mnohem hezčí obálku. :)

    OdpovedaťOdstrániť