utorok 28. februára 2012

NEPREHLIADNITE: Books & Music

Odpravedlňujem sa, že som včera nepridala rozhovor, ale moja lenivosť vyhrala. Dnes to napravím a prinášom vám rozhovor s blogerkou, ktorá sa na blogu venuje nielen knihám, ale aj hudba. Reč je o Miruš a jej blogu Books & Music.


Ahoj, najskôr sa nám predstav a povedz niečo o sebe.
Ahoj, som Mirka (na blogspote Miruš - neviem čo ma to napadlo, nikto ma tak nevolá :D). Som sexťanka na osemročnom gymku (niekedy mám chuť ho zrovnať so zemou), čiže druháčka na strednej. Posledných 15 rokov sa pohybujem v uliciach Prešova, a niežeby som moju rodnú hrudu nemala rada, mám, Prešov je super, ale neviem sa dočkať kedy odtiaľ vypadnem. :D Knihy, hudba, koncerty, shoppingovanie - to ma asi vystihuje zo všetkého najviac. Väčšina môjho okolia by ešte doplnila, že som  biology & chemistry freak, s čím musím chtiac nechtiac súhlasiť (to, že to ženiem do extrémov ešte vytrvalo popieram :D). Som človek náladový (za to môže škola a môj brat :D), úprimný, veselý, tak trochu šialený (niekedy fakt čudným spôsobom). Ľahko sa nazlostím a rada míňam. A čo fakt neznášam, sú otázky tohto typu (nikdy neviem čo mám napísať). :D

Ako si sa dostala k recenzovaniu knih?
Náhodou. Aj keď sa nedá povedať, že to moje recenzovanie je recenzovanie v pravom slova zmysle, ale snažím sa. Nejako to vzniklo z toho, že už odmala čítam - veľa. Mám strašne bujnú fantáziu, takže už ako malá, som si k príbehom ktoré som čítala, vymýšľala vlastné alternatívne konce respektíve pokračovania. Až to dospelo do štádia, že som si začala všetky nápady spisovať, rozvíjať... Potom sa mi slina náhle stratila (neúspešne ju hľadám doteraz). Za písaním mi ale bolo smutno, tak som si začala písať myšlienky, názory a také srandy ohľadom kníh ktoré som prečítala. Vlastne môžem povedať, že to mám ako takú nahrážku za tie moje vymýšľačky – písania som sa zbaviť nevedela/nechcela. Potom som objavila Juditin blog, Goodreads... A potom sa to už vyvŕbilo nejako samo. Musím však povedať, že trochu z toho štýlu akým som písala, sa prenieslo aj do mojich recenzií - a doteraz neviem posúdiť, či je to dobré alebo nie. :D Ale žeby ma niekedy pred rokom/dvoma bolo napadlo, že idem napísať nejakú recenziu na knihu, to povedať nemôžem.

Ktorý žáner máš najradšej? Prečo?
 Young adult, fantasy, contemporary, paranormal... Prečo? Lebo mám toľko koľko mám. :D Ale nie. Neviem, proste sa mi to páči. Je to niečo iné ako to čo vidím každý deň okolo seba. Pre mňa sú knihy takým vypínačom. Keď si raz nad knihu sadnem, okolie prestane existovať. Vtedy realita ustúpi do
pozadia a v hlave mám len ten knižný svet - jeho systém, hrdinov, problémy... Okrem týchto žánrov čítam aj iné knihy, ale nezrelaxujem pri nich tak, ako pri vyššie spomenutých. Jednoducho keď čítam, chcem čítať niečo iné. Niečo čo nie je ľahké zažiť, niečo čo viem, že na vlastnej koži nikdy nezažijem... (Už som sa zmierila s tým, žiadny upír mi nevyzná nikdy nehynúcu lásku, dokonca ma ani nebude naháňať v noci po lese, ale prečo si o tom aspoň neprečítať? :D)

Čítala si v poslednej dobe knihu, ktorú si už po pár stranách odložila?
Mala som to nutkanie pri Upírskych denníkoch a Škole noci, ale nakoniec som to dočítala poctivo celé dokonca. Ja sa vždy snažím prečítať všetko dokonca, lebo čo keď tá nezáživná časť je len nejakých
150 strán a tých zvyšných 100 bude takých, že wow? Čo keď to potom naberie taký grády, žeby som nechápala? A ukrátiť sa o to? Takého zločinu voči svojej osobe by som sa nedopustila (nechcela dopustiť). Ale predsa len tu je jedna kniha, ktorú mám už rozčítanú rok. Jedz, modli sa a miluj. Už som ju aj odložila naspäť na poličku, takže už ani neviem kde som. Ale to sa proste nedalo dočítať, myslím že som skončila na nejakej 120 strane. Počas roka som už viackrát uvažovala, že sa k nej vrátim, ale nejako som sa k tomu nedostala, takže zostáva stále nedočítaná (a myslím, že taký status bude mať ešte dlho). A možno ešte nejaká, ale fakt si to nepamätám, negatívne zážitky filtrujem. :D

V akom jazyku najradšej čítaš?
V slovenčine. Je to pre mňa prirodzenejšie. Do tejto kategórie radím aj češtinu, ktorú už ani nevnímam ako cudzí jazyk (pokiaľ v knihe niekde nie sú spomenuté mesiace - vtedy som došla a zafunguje mamka ako slovník :D). Zasa v angličtine som začala čítať pomerne nedávno (asi pred polrokom, a myslím, že ani to nie), takže tam v tom nie som až tak doma. Aj keď sa to s každou prečítanou knihou lepší (v zmysle, že mi to príde čoraz viac prirodzenejšie, lebo s porozumením mám
problém našťastie už len niekedy). A strašne by som si chcela prečítala niečo po taliansky, ale to by som najprv musela vedie viac ako uno, duo, tre, uscire con gli amici...

Čo ťa na blogovaní najviac baví?
Blogovanie. Písanie. Vymieňanie si názorov. Objavovanie nových blogov. Proste ma to baví.


Prečo si si pre blog vybrala práve to meno, ktoré si mu dala?
Neviem. Pôvodne to mal byť blog o niečom úplne inom. Zakladala som ho ešte v dobe, kedy som si myslela, že sa k písaniu vrátim, až potom mi došlo, že to je už úplne v ťahu... A tak som sa rozhodla písať o niečom čo ma zaujíma. Hudba a knihy. Preto sa môj blog volá Books & Music. Keď som ho zakladala tak to bolo všetko: xyz world of..., svet neviem čoho/koho,... Všetko dlhé názvy na jedno kopyto. Tak som si povedala, že to nebudem komplikovať. Plus ma nič iné v tej chvíli nenapadlo. (To bolo pre mňa najťažšie na celom procese zakladania blogu - vymýšľať URL adresu a názov...) :D

Ďakujem veľmi pekne Miruš za rozhovor a nabudúce sa budete môcť tešiť na rozhovor s mojou najobľúbenejšou česou blogerkou, áno nebojím sa to napísať :P

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára