pondelok 5. marca 2012

NEPREHLIADNITE: My books, my loves

Tramtarará, je tu znovu pondelok a ďalší z rozhovorov v rubrike Neprehliadnite. Netajím sa tým, že osoba, s ktorou je dnešný rozhovor je mojou najobľúbenejšou českou blogerkou. Je milá. Je priateľská. Je to Willinda z My books-my loves. Som si istá, že väčšina z vás ju pozná. Prečítajte si rozhovor a spoznajte ju o trošku bližšie.


1.       Ahoj, najskôr sa nám predstav a povedz niečo o sebe.
 Ahojte! Všude možně po internetu mě najdete pod přezdívkou Willinda, která vznikla velmi dávno, když jsem strašně ujížděla na příbězích WITCH. Můžete zkusit hádat, kdo byla moje nejoblíbenější hrdinka? ;) V reálném světe se jmenuju Hanka a abych řekla pravdu, to jméno nesnáším.  Navštěvuju první ročník na našem všeobecném gymnáziu a až vyrostu, chci být archeoložkou!

Kdo by to byl řekl, ale strašně ráda čtu a poslouchám hudbu, převážně úžasnou skupiny Within Temptation. Ráda se také koukám na dobré filmy, hlavně ty s fantasy tématikou, někdy ale nepohrdnu dobré komedii. Je ale fakt, že poslední dobou ujíždím na seriálech…
                                   
2.       Ako si sa dostala k recenzovaniu knih?
V podstatě to bylo úplnou náhodou. Byla jsem tak trochu naštvaná, že nikdo v mém okolí nečte to samé co já a že si o tom nemůžu s nikým promluvit. A tak jsem se rozhodla a založila blog. Ze začátku jsem vůbec nepsala recenze, ale pouze popisy děje. Postupně jsem se ale vypracovala na určitou formu recenzí, které můžete najít na mém blogu.

3.       Ktorý žáner máš najradšej? Prečo?
Nejsem takový ten typ, který by četl knihy pouze z jednoho žánru. Vždycky si vyberu knihu, která mě zaujme a nezajímá mě, do kterého šuplíku to patří. Přečtu vlastně cokoliv, co mě přijde pod ruku.

4.       Čítala si v poslednej dobe knihu, ktorú si už po pár stranách odložila?
Vždycky se snažím knihu dočíst, protože ještě stále se tam může objevit zlomový bod, který knize něco přidá a kniha mě chytne a já ji dočtu na jeden zátah.

5.       V akom jazyku najradšej čítaš?
Opravdu hodně ráda čtu v češtině, užívám si všechny krásné možnosti jazyka, jaké nám může nabídnout. Zjistila jsem, že mi ale čeština nestačí a začala jsem číst v angličtině. Teď se to snažím tak nějak střídat. Čtení v angličtině mě opravdu hodně baví a nemusím si číst jenom pro sebe. Většinou, když není nikdo doma, čtu nahlas a zkouším si všechny možné hlasy, aby to zhruba odpovídalo postavám a tak trochu blbnu. Jak ale říkám, tohle dělám, jenom když jsem sama doma. Už tak mě mají za blázna…

Chtěla bych si přečíst knihu ve slovenštině, ale zatím jsem neměla tu možnost. Takže si musím vystačit se čtením různých článků a povídek, ze kterých jednou, doufám, bude parádní trhák.

6.       Čo ťa na blogovaní najviac baví?
To, že vždycky najdu něco nového. Novou knihu, nového autora nebo třeba nový žánr, o kterém jsem neměla ani tušení. Nejlepší na blogování ale je, seznamování se s ostatními blázínky nadšenci, jako jsem já. To byste nevěřili, jak hrozně se na mě spolužáci dívají, když řeknu, „četla jsem teď skvělou knihu.“ Protočí panenky a dělají, že to neslyšeli. Tady, mezi svými, si ale o tom můžeme v klidu popovídat, rozplývat se nad tím a pořádně si to užít!

Blogování je fajn věc. Jde ale o to, dělat to hlavně pro sebe, ne proto, že se o to od vás očekává. Tohle si člověk musí užívat a mít radost ze všeho!

Je to ale taky pěkná dřina. Člověk po sobě milionkrát čte článek, kontroluje a hledá případné chyby, potom se zatajeným dechem klikne na „publikovat“ a čeká, zda se někdo ozve s tím, že tam nasekal obrovskou hrubku. Jak potom potěší komentář a zvlášť když je kladný!

7.       Prečo si si pre blog vybrala práve to meno, ktoré si mu dala?
Můj blog se nejdřív jmenoval jenom My books. Pak mi to ale přišlo tak trochu trapné a snažila jsem se vymyslet něco lepšího a chytlavého, ale vůbec nic mě nenapadalo. Potom jsem si ale uvědomila, že knihy jsou takovými mými miláčky a tadáá „My books – My loves“ bylo na světě! Není to sice nejlepší jméno na světě, ale mně se líbí. A o tom to je…být spokojený se svou prací!

Ďakujem Willinde za rozhovor a nabudúce sa môžete tešiť na prudent.wolf

1 komentár: