utorok 25. septembra 2012

Shani Petroffová - Ockov malý anjelik (Počertená #1)


„Mama vždy hovorievala, že môj otec je diabol. Nikdy som netušila, že to myslí doslova.“ 
Angelin otec, známy tiež ako Diabol, chce byť súčasťou jej života. Svojej dcére ponúka, že jej môže dať čokoľvek, po čom jej srdce zatúži – dokonca aj popularitu alebo rande s Colem Danielsom, chlapcom, do ktorého je Angel už dlho zamilovaná. Ale ona má svoje podmienky – otec musí prestať s diabolským biznisom a zbaviť sa svojich špeciálnych schopností. Podarí sa im dvom uzavrieť dohodu? Získa Angel všetko, po čom túži?



Na túto knihu sa musím pozerať dvomi pohľadmi. Keďže hlavná hrdinka má iba trinásť rokov, už vtedy mi bolo jasné, že príbeh je určený pre mladších čitateľov, kam už ja nezapadám. Ak by som bola tínedžerka kniha by sa mi určite páčila viac. 

Stretávame sa s Angel, ktorá práve dovŕšila trinásty rok svojho života. Matka jej nikdy o otcovi veľa nehovorila a tvrdila, že je mŕtvy. Všetko sa však zmení dňom, kedy sa Lucifer, Diabol alebo ako ho ešte môžeme nazvať objaví v Angelinom živote a nárokuje si otcovské práva. Vtedy nastáva sled udalostí a Angel sa musí rozhodnúť či ho prijme do svojho života.

Obrovským plusom knihy je to, že sa rýchlo číta. Autorkin štýl je pútavý, ľahko čitateľný a nenudí. Avšak, ak sa v príbehu opakujú niektoré scény celkom pravidelne, prestáva byť zaujímavý a toto je pravým dôvodom, prečo sa mi prvý diel série Počertená až tak veľmi nepáčil. Príbeh nie je komplikovaný. Odohráva sa na škole, ktorú Angel navštevuje. Opisuje jej interakciu so spolužiakmi, najlepšou kamarátkou a jej rodičmi. Človek by si povedal, že je to kniha, ktorá sa vám bude zaručene páčiť, pretože nemusíte príliš rozmýšľať nad dejom, ale mne tu práve dej chýbal. 

Ale, aby som nebola iba kritická, pretože doteraz to vyznieva tak, akoby ste sa mali tejto knihy strániť, našla som na knihe aj niekoľko pozitív. Príbeh je naozaj určený nenáročným a mladším čitateľom. Postavy síce nie sú prepracované a nebudete sa rozplývať nad mužskými protagonistami, ale nelezú na nervy. Hlavná hrdinka Angel má iba trinásť rokov, čo so sebou prináša detinské rozhodnutia, riešenie banálnych vecí a podobne. Veď kto z nás nebol dieťaťom. Správa sa presne podľa svojho veku, čo autorke kvitujem. Keď jej mama niečo zakázala, bola tá najhoršia na svete. Čo jej nezazlievam, v jej veku sme sa niektorý hnevali na celý svet. Po prvom stretnutí s otcom zostala zmätená. Zistila, že jej matka o ňom klamala a snažila sa s tým vyrovnať. Niekedy som nesúhlasila s jej rozhodnutiami, ale to je pretože odsunula nabok svoju kamarátku na úkor popularity.

Jediná postava, ktorá sa mi ako tak pozdávala bol jej podarený tatko Lou, ako kázal Angel volať ho. Po rokoch prichádza za jej matkou, aby mu dovolila spoznať svoju dcéru. Síce osobne mám inú predstavu o diablovi, dovolím si povedať, že Lou bol dosť mäkký na Lucifera, ale každý si pána pekla predstavujeme inak. Jediné čo chcel je zblížiť sa s Angel, ale tá mu to nijakým spôsobom neuľahčovala. Snažil sa všemožne získať jej pozornosť, čo sa mi na ňom naozaj páčilo. Bol odhodlaný spoznať ju a zastať miesto otca, ktoré mu právom patrí. Angel mu stanoví podmienku na základe ktorej ho vpustí do svojho života. Lou robí všetko preto aby ju splnil, ale keďže aj Diabol má svoje povolanie, nemusí to vypáliť podľa jeho predstáv. 

Suma sumárum, Ockov malý anjelik je kniha, pri ktorej príliš nebudete namáhať mozgové závity. Je predvídateľná a občas by ste sa mohli aj nudiť, ale to autorka vykompenzovala humornými scénami, pri ktorých sa budete chytať za bruchá a bránica dostane zabrať. Kniha je dobrým relaxom, keď nemáte chuť premýšľať nad komplikovanými vzťahmi hlavných hrdinov, zamotanou záplatkou a prešpekulovaným dejom. 

Pri hodnotení som sa snažila byť čo najobjektívnejšia, preto dostala toľko hviezdičiek ako dostala. Pokračovania sa môžeme dočkať, rada si ho prečítam, už koncom budúceho mesiaca, konkrétne 29. októbra.

Moje hodnotenie:


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu COOBOO.

5 komentárov:

  1. Tak toto je naozaj lákavé. Aká irónia - dcéra diabla sa volá Angel. Ide na to-read. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Simi naozaj kniha stojí za prečítanie :) možno moja recenzia bola skôr negatívna, ale knihu naozaj odporúčam :)

      Odstrániť
    2. mozno tym chcela mama vykompenzovat to s kym ju ma :D

      Odstrániť
    3. Určite sa do nej pustím. Bolo by fajn nájsť ju na poličke v knižnici. :)

      Mimi, tvoj komentár je úžasný. :D

      Odstrániť
  2. Mne sa tiež veľmi lúbi, že je dcérou diabla 8D

    OdpovedaťOdstrániť