nedeľa 2. septembra 2012

SWODS odporúča (3)

Už je tu tretí príspevok do mojej pravidelno-nepravidelnej rubriky SWODS odporúča. V každom článku vám predstavím jednu knihu/sériu, jedného autora a jeden blog, ktoré by nemali uniknúť vašej pozornosti. Tentokrát som si vybrala túto trojicu:


Určite niektorí z vás počuli o knihe Na půl cesty do hrobu od Jeaniene Frost. Ide o prvú knihu z jej adult série Night huntress – Noční lovci. O knihe som vedela už veľmi veľmi dávno, ale akosi sa mi nechcelo ju čítať na pc, áno hrozné so mnou. Ale potom som sa dočkala českého prekladu a už mi nič nebránilo v tom knihu si prečítať. Na knihu som počula len veľmi dobré ohlasy, tak som sa obávala, aby som nebola sklamaná, ale nebola som, ba práve naopak. Kniha ma chytila už od prvej stránky a nepustila až po poslednú vetu. Kniha je naozaj určená pre staršie ročníky, hlavne kvôli drsnému slovníku a erotickým scénam. Okrem napínavého akčného príbehu vás v knihe čakajú skvelé postavy, čítajte BONES! na prvom mieste, ktorému ide hneď v pätách Cat. Okrem ústrednej dvojice ani vedľajšie postavy nie sú na zahodenie. Catina matka Justine alebo jej sused Timmie. Čo ma na knihe okrem akcie najviac bavilo bol humor, ktorý autorka vniesla do príbehu. Mne osobne sa veľmi páčil záver knihy, ktorý radšej neprezradím, ale tí čo čítali tak vedia, že kniha sa skončila spôsobom, ktorý vás bude lákať, prečítať si pokračovanie. Takže, kto o tejto knihe ešte nepočul, šup do kníhkupectiev a prečítať, určite neoľutujete.

Autorku Richelle Mead mnohým nemusím predstavovať, hoci sa nájdu aj takí, ktorí jej knihy ešte nečítali. Richelle napísala známu sériu Vampire Academy, ktorá vyjde aj u nás na Slovensku.  Mne ulahodila svojim štýlom písania a darom zamotať príbeh v tom najlepšom. Koniec tretej knihy VA ma dorazil a to som si myslela, že ako pekne sa to vyvíjalo. Po tej knihe sa mohlo začať všetko na novo. Richelle okrem VA má na svojom konte nejednu sériu. U susedov Čechov jej vychádza séria Sukuba, ktorú som síce nečítala, ale niekedy sa na ňu chystám. Richelle je jednou z mojich najobľúbenejších autoriek a preto ju odporúčam všetkým, ktorí ešte od nej nič nečítali, verte mi prichádzate o kvalitné príbehy a skvelý štýl písania. Richelle je ten typ autorky, ktorá vás donúti si myslieť, že jej postavy budú mať šťastný koniec a neskôr v jednom okamihu ich osudy zamotá takým spôsobom, že nebudete sa stíhať čudovať, čo sa to na vás prihnalo. Práve preto mám rada jej štýl písania. 

Je tu ešte niekto, kto nepozná blog The Bookland, ktorý spravujú Annie a Neliss? CHYBA! Hneď po založení sa tento blog stal jedným z mojich najobľúbenejších a dievčatá si na ňom naozaj dávajú záležať. Nájdete tam recenzie, ktoré stoja za prečítanie. Články, ktoré vás donútia zamyslieť sa. Dievčatá sa o svoj blog starajú naozaj poriadne. Je prehľadný, podľa mňa na ňom nič nechýba. Treba sa ísť presvedčiť a určite zanechať komentár. Neoľutujete a dievčatá sa určite potešia :) Tak šup šup, nazrite do krajiny kníh, ktorou vás prevedú Annie a Neliss.

2 komentáre:

  1. Na půl cesty do hrobu mám ve wishlistu už pěkně dlouho, jen se k tomu nějak nemůžu dostat :/ Od Richelle znám Sukubu a plánuju si přečíst i VA a potažmo Bloodlines, taky miluju její styl... :))
    A co se týče třetího doporučení... děkujeme moc za zmínku i milá slova... já se červenám! :)*

    OdpovedaťOdstrániť