nedeľa 6. januára 2013

Rhonda Byrne - Zázrak




Viac než dvadsať storočí boli slová vo Svätom písme opradené tajomstvom, zahmlievali sa a takmer všetci, čo si ich prečítali, si ich vykladali nesprávne. Iba zopár jedincov v dejinách ľudstva si uvedomovalo, že ide o rébus a že len čo ho rozlúštite – len čo odhalíte tajomstvo – pred očami sa vám zjaví nový svet.

Vo svojej knihe ZÁZRAK Rhonda Byrne odkrýva poznanie, ktoré môže ľuďom od základu zmeniť život. Vzápätí Vás počas fantastickej 28-dňovej cesty naučí, ako toto poznanie uplatníte v každodennom živote.

Kniha Zázrak nie je ako každá iná kniha. Nenájdete v nej príbeh dvoj zaľúbencov ani akciu. Zázrak rozpráva o živote. O myšlienke, ktorou by sme sa mali všetci riadiť. Je to motivačná kniha, ktorá sa vám buď bude páčiť alebo ju budete pokladať za úplnú hlúposť. 

Pri prejavovaní vďačnosti nikdy nesmieme zabúdať na to, že najvyšším uznaním nie je slová vyslovovať, ale podľa nich žiť. 

Vďačnosť, je to slovo, ktoré by mal človek cítiť, či už je vďačný za život alebo prácu. Ak človek nie je vďačný za to čo má, nebude mat viac.

Vďačný človek je vďačný za všetkých okolností.

Kniha obsahuje dvadsatosem cvičení, ktoré vám pomôžu preniesť túto vďačnosť do bežného života. Každé cvičenie vám dá niečo iné, čo by ste mali využívať aj v bežnom živote. Prevedie vás svetom vďačnosti, takmer do detailov. Postupne vás naučí byť vďační za priateľov, ktorých máme. Za rodinu, ktorá nás podrží. Za peniaze, ktorých aj keď je málo, treba si ich vážiť. Za okamihy, ktoré prežívame  pretože nikdy nevieme, kedy sa môžu skončiť. Za zdravie, ktoré je vrtkavé a za peniaze si ho nekúpite. 

Ráno vstávajte s myšlienkou, aká je to výsada byt nažive, myslieť, radovať sa, milovať.

Pri čítaní knihy som si uvedomila, že sú to maličkosti každodenného života, ktoré autorka opisuje. Často si ani neuvedomujeme za čo sme vďační, až keď nám to nepovedia. Ja som v knihe našla mnohé pravdy, ktoré si v bežnom živote neuvedomíte.

Niekedy naše svetlo pohasne a znovu ho vzkriesi iskra iného človeka. Každý z nás má dôvod s hlbokou vďakou myslieť na tých, ktorí v nás ten plameň zapálili.

Každý sme rôzny a každý žijeme inak. Avšak ja by som odporúčala prečítať si túto knihu úplne každému. Bez rozdielu. Niekomu sa veci, ktoré opisuje autorka môžu zdať pritiahnuté za vlasy. Možno v knihe nájdete niečo, čo vás posilní a dá vám niečo do života.

Svet je plný zázračných veci, ktoré trpezlivo čakajú na to, kedy budeme bystrejší.

Ak ste čítali knihu Tajomstvo od Rhondy Byrneovej, určite siahnite aj po tejto knihe. Knihu neprečítate na jedno posedenie, ale prinúti vás zamyslieť sa nad rôznymi aspektmi vášho života. 

Za poskytnutie reading copy výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR. Zázrak vychádza už 8. januára.
 
Moje hodnotenie:
 

2 komentáre:

  1. Ja na takéto knihy moc nie som 8)
    Bratranec mi ich stále omiela o hlavu 8D
    "To Tajomstvo si musíš prečítať, naučíš sa lepšie si riadiť život"...lezie mi to už krkom 8D
    Ja radšej niečo fantasy 8P

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No ja mám doma Tajomstvo pre mladých (niečo podobné ak to mám tak povedať) Kniha sa mi istým spôsobom prevelice páči. Zdá sa to byť všetko také jednoduché. Že to občas nevidíme.

    OdpovedaťOdstrániť