streda 23. novembra 2011

Richelle Mead - Last sacrifice /Vampire Academy #6/ - recenzia

Autor: Richelle Mead
Názov: Last sacrifice
Séria: Vampire academy
Časť: šiesta
Vyšlo v USA: 7. decembra 2010
Vyšlo v SR: nie
Vyšlo v ČR:  2011 pod názvom Poslední obeť /Domino/
Počet strán: 608
Česká anotácia:
Vražda. Láska. Zrada. A také poslední oběť, kterou je třeba přinést. Rose čelí obvinění z vraždy. Lissa chce uplatnit svůj nárok na královský trůn. Ne, teď už mezi nimi nebude nic takové jako dřív…

RECENZIA MÔŽE OBSAHOVAŤ SPOILERY Z PREDCHÁDZAJÚCICH ČASTÍ!

Prečítanie tejto knihy som odkladala, tak dlho ako sa len dalo. Dôvod je jednoduchý. Túto sériu som si obľúbila natoľko, že som ju jednoducho nechcela dočítať. Až doteraz. Knihu mám rozčítanú od apríla. Čiže je to už dlhšia doba. Stačilo mi prvých pár strán a znovu som sa dostala do svojej povestnej VA mánie.

Kniha začína tam, kde Spirit bound končí. Richelle nás znovu vtiahne do sveta damphírov a morojov. Po tom ako Rose obvinili z vraždy kráľovnej Tatiany, unikne z väzenia, aby našla Jill, Lissinu nevlastnú sestru. Doprevádzaná Dimitrim a Sydney, na úteku, sa snaží nájsť jedinú Lissinu príbuznú, zatiaľ čo jej priatelia sa snažia nájsť skutočného vraha kráľovnej a tak očistiť jej meno.

Po pravde ani neviem čo povedať, pretože táto kniha ukončila jednu perfektnú sériu, ktorú by som chcela začať čítať znovu so sladkou nevedomosťou čo sa stane, ale bohužiaľ to nie je možné. Záver Vampire Academy sa mi veľmi páčil. Richelle znovu potvrdila, že vie ako upútať čitateľa, aby s nadšeným pretáčal stránky a bažil po poznaní čo bude ďalej. 

Rose si uchovala prvenstvo v obľúbenosti ženských postáv tejto série, svojim vtipom, nebojácnosťou. Svojím prístupom a postojom sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie postavy vôbec a to sa podarilo len málokomu. Po tom všetkom čím si prešla, jej postava nemohla ostať nezmenená. Od začiatku do konca bojovala za to, aby pomohla Lisse, na ktorú nikdy nedala dopustiť. Všeobecne postavy v tejto knihe na mňa urobili dojem, či to bol už nezabudnuteľný damphír Dimitri alebo vtipný a sarkastický moroj Adrian. Obaja si našli v mojom srdci miesto, často som riešila dilemu koho mám radšej, ale vybrať si medzi nimi je priam hriech.  Richelle ich vykreslila jednoducho bravúrne. Žiadna z postáv neostala taká ako na začiatku, ale vyvíjali sa.

Kniha sa skončila tak, ako každý očakával. Teda predpokladám, že väčšina skalopevných fanúšikov ho očakávala, ale nemohla som sa ubrániť myšlienke, že to bolo istým spôsobom nespravodlivé voči jednej osobe. Tí čo čítali vedia o čom hovorím, ale zase z iného uhľa pohľadu hovorím, že tento koniec je presne taký, aký mal byť vzhľadom na udalosti predošlých kníh.

Táto kniha ukončila skvelú sériu, ktorú si isto ešte raz a rada prečítam. Knihe dávam plných  5 hviezdičiek, pretože mala všetko čo správna kniha má mať. Napätie, správnu dávku romantiky, intrigy, sarkazmus aj miesta, kde ste sa zasmiali aj časti, kde ste mali slzy na krajíčku. Ale touto knihou príbehy postáv nekončia, Richelle píše spin-off sériu s názvom Bloodlines, ktorej prvá kniha už je na pultoch kníhkupectiev a pokračovanie s názvom Golden Lily môžeme očakávať 19. júna 2012. Sledujte naďalej osudy Jill, Syndey, Adriana a Eddieho. Ja viem, že budem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára