pondelok 2. apríla 2012

NEPREHLIADNITE: World of stories

Viem, viem, zanedbávam túto rubriku, ale kvalitne. Lenivosť, je tým pravým dôvodom. Dnes mám tu pre vás rozhovor s prudent.wolf z World of stories. Ďakujem prudent.wolf, že si našla čas a odpovedala na moje zvedavé otázky.

1. Ahoj, najskôr sa nám predstav a povedz niečo o sebe.
Vo virtuálnom svete vystupujem pod menom prudent.wolf. Asi sa vám zdá, že je to veľmi zvláštna prezývka, lenže jej veľká výhoda je, že nie je problém sa pod ňou prihlásiť do hociktorého fóra. Vymýšľala som ju pred tromi alebo štyrmi rokmi, takže sa nečudujte. 

Mám devätnásť rokov a študujem na Právnickej fakulte. Mojimi najväčšími láskami sú knihy a môj priateľ.  Áno, to poradie myslím vážne. Žijem na juhu Slovenska, hoci momentálne trávim väčšinu času na internátu v Trnave a rozčuľujem sa nad tým, ako hrozne tu ľudia rozprávajú.  Myslím, že viac vás aj tak nebude zaujímať. 

2. Ako si sa dostala k recenzovaniu kníh?
No tu sa mi na jazyk tisne otázka či som sa  k tomu vlastne niekedy dostala. Moje "recenzie" by som tak asi nezvala. Skôr je to moje súkromné skritizovanie knihy. Áno ja viem, je hnusné že väčšinou len kritizujem, ale keď ja si proste neviem pomôcť ... Ale keď je knižka dobrá, vychválim ju do neba. 

3. Ktorý žáner máš najradšej? Prečo?
No tak toto je naozaj ťažká otázka. Čítam úplne všetko. Historické romány,  odbornú literatúru, romantické príbehy, červenú knižnicu, dobrodružné, klasikov ... Ale asi najradšej má žáner, ktorý by väčšina z vás nazvala YA literatúra.  Sú to krásne oddychové knižky mizerných kvalít, ktoré vás odnesú do iného sveta. Tie väčšinou aj "recenzujem". 

4. Čítala si v poslednej dobe knihu, ktorú si už po pár stranách odložila?
No mne sa to stáva dosť často, pretože nikdy nemám chuť na to isté, ale teraz si nespomeniem na žiadnu konkrétne. 

5. V akom jazyku najradšej čítaš?
Konečne jednoduchá otázka. Jednoznačne v slovenčine. Uznávam, že české preklady sú niekedy lepšie, ale rozčuľuje ma sklon českých prekladateľov prekladať aj mená hrdinov. Vždy keď si spomeniem na Brumbála, vlasy sa mi postavia dupkom. 

Angličtina alebo iný cudzí jazyk pri mojich schopnostiach a vedomostiach nanešťastie neprichádza do úvahy. Ale v poslednej dobe začínam vážne uvažovať nad tým, že by som sa do toho predsa len zahryzla. No predpokladám, že to zostane len v rovine uvažovania.. 

6. Čo ťa na blogovaní najviac baví?
Pôvodne som mala blog, na ktorom som písala hlavne o sebe a svojich pocitoch, ale neustále zaoberanie sa sebou vás postupne prestane baviť (a aj čitateľov). Potom som začala písať (veľmi mizerne) a chcela som sa o to s niekým podeliť. Nakoniec som sa chcela podeliť o svoje pocity z kníh, pretože čítam už strašne dlho a v mojom okolí túto povznášajúci činnosť nikto nepraktizuje. Práve toto delenie sa o svoje dojmy z kníh ma na tom strašne baví. Tiež je to výborný spôsob ako zabiť nudu.

7. Prečo si si pre blog vybrala práve to meno, ktoré si mu dala?
Môj blog nemá meno, takže siahodlhej odpovede na túto otázku budete našťastie ušetrený. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára