pondelok 2. júla 2012

Knižné prírastky - máj + jún

Rozhodla som sa, že túto rubriku nebudem robiť mesačne, ale ako príde, preto v tomto príspevku spojím máj a jún dokopy. Keď som si knihy vyberala z poličiek, nebezpečne sa kopili, možno niektoré som si zadovážila už skôr, no moja pamäť až tak ďaleko nesiaha, preto vám tu spravím malú módnu prehliadku kníh, ktoré spestrujú moje poličky. Už ani neviem v akom poradí som si ich kúpila, ale to podstatné nie je. Nazbierala sa mi celkom slušná kôpka tak pekne od začiatku.


S Mimi sme navštívili jedno útulné kníhkupectvo v Trnave, na ktoré nás odkázala Mirka Varáčková. Chvíľu sme sa tam prechádzali, prezerali si knihy a vtedy sme ho zbadali. Pult so zľavami a ešte akými. Sama som neverila vlastným očiam, knihy od jedného eura, zľavy až 50% a viac, sme sa tam dlho motali až som si vybrala knihu Studená rieka od Michaela Korytu. Knihu som mala už dlho v hladáčiku, ale nikdy som sa neprimäla k jej kúpe, až doteraz. Kniha ma zaujala svojou anotáciou a Mimi napísala na ňu veľmi dobrú recenziu, ktorá ma utvrdila v tom, že si knihu mám rozhodne prečítať, tak som zvedavá, či sa aj mne zapáči. Videli ste film The Help? Nie? A čítali ste knižnú predlohu? Tiež nie? Ak áno ako sa vám páčila? Jedného pekného dňa moje kroky zablúdili do Oxford book shopu a tam sa na mňa usmievala, krásna biela s modrým nápisom a volala na mňa. Prečítaj si ma, na čo čakáš. Kniha The Help od Kathryn Stockettovej. Po tom, ako som videla film, som si chcela zaobstarať knihu, aby som vedela, či je film spracovaný rovnako alebo čo všetko zmenili. Tak ju mám pekne na poličke a už len čaká kedy sa na ňu vrhnem. 
Ďalšou knihou, o ktorú sa rozrástla moja knižnica je Stráž ma, mafia nezabúda od Vity Jamborovej, ktorú mi odporučila samotná autorka, pretože som sa jej pýtala, ktorú knihu, nefantasy, od nej by mi odporučila a tak voila, mafia ( :D ) je na poličke. Je to krimi-thriller na moje počudovanie sa mi anotácia veľmi zapáčila. Vyzerá to, že kniha bude pútavá, na jej čítanie sa veľmi teším, hoci musím dočítať všetko čo mám rozčítané. Teraz nasleduje blok kníh, ktoré som si  chcela strašne zadovážiť a dlho som nad nimi uvažovala. Predsa čítanie nie je lacný koníček, keď sa pozriem na tie moje knihy, zisťujem, že tu mám pomaly, hotový majetok, ale neľutujem kúpu ani jednej z nich. Kniha Tigrova kliatba od Colleen Houckovej ma zaujala najskôr obálkou až potom anotáciou. Hovorila som si, že nebudem kupovať knihy len na základe peknej obálky, pretože sa mi to často neosvedčilo a ja blbá som spravila čo? Vzala som si knihu s krásnou obálkou, o ktorej som nič nevedela, hovorila som si, že snáď bude dobrá. Hoci som o nej počula už skôr, nikdy som si anotáciu neprečítala, divné, však? 
V poslednej dobe, vydavateľstvo Fortuna Libri vydáva, aspoň pre mňa, zaujímavé tituly, tak som si od nich ukoristila hneď dve knihy a to Pascu od Lauren DeStefano, ktorú som si chcela veľmi dlho prečítať, ale nikdy som sa k jej kúpe nedostala, vlastne keď som zistila, že ju vydajú aj u nás, zaplesala som od šťastia. K tomu ma zaujala tá krásna obálka a hlavne príbeh. Som zvedavá kedy si na ňu nájdem čas, ale dúfam, že to bude naozaj čoskoro. Druhá kniha je Závisť od Gregga Olsena. Na knihe ma hlavne zaujalo, že časť z nej je napísaná na základe skutočných udalostí. Vždy ma lákajú knihy, ktoré majú v sebe niečo reálne, skutočné a Závisť vyzerá ako kniha, ktorá sa mi bude páčiť hneď od začiatku. Obálka vyzerá desivo a mám z nej husiu kožu.
Posledné dve knihy, ktoré som si kúpila sú Na půl cesty do hrobu od Jeaniene Frost a Ticho od Beccy Fitzpatrickovej. Prvú menovanú som začala čítať ako ebook, ale ďalej ako za stú stranu som sa nedostala, nieže by kniha bola zlá, práve naopak, ale ja a čítanie na počítači ide dokopy tak ako keď lenivca donútite upratovať, čiže takmer vôbec. Preto ma veľmi potešilo, keď kniha vyšla u našich českých susedov. Neváhala som a siahla po nej. Už sa na ňu naozaj veľmi teším. Ticho som si zaobstarala, aby som mala Hush Hush sériu takmer kompletnú. Síce som ani druhý diel nečítala /za čo ma ani hanba nefacká/ chcela som ju mať vo svojej knižnici. Sama neviem, prečo som sa znovu neprepracovala k tejto sérií, asi som mala iné, asi určite, knižné priority, ale ja to napravím. Neviem či v dohľadnú dobu, ale raz určite. 
Dostala som aj tri recenzné výtlačky, z čoho za dva ďakujem vydavateľstvu SLOVART. Charlieho malé tajomstvá od Stephena Chboskyho je útla knižôčka, ale s hlbokou myšlienkou. Práve na ňu sa najbližšie chystám napísať recenziu. Je písaná v podobe listov, čo dáva knihe osobité čaro. Druhá kniha je Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko od Jonathana Safran Foera, ktorú mám rozčítanú  a vďaka nezvyčajnému spracovaniu mi hneď ulahodila. Príbeh je písaný veľmi pútavo a zaujímavo. Človek, by najradšej čítal aj viac kníh naraz, hoci to nie je možné. Ach, prečo nemá deň aspoň 48 hodín, aby človek stíhal všetko čo si zaumieni. 
Posledný recenzný výtlačok, ktorý si veľmi cením a som rada, že ho mám, som dostala od samotnej autorky, ktorá je veľmi milá osôbka. Na túto knihu som sa tešila, odkedy som vedela, že má vyjsť. Ďalšie slovenské fantasy, tentoraz neYA. By som túto knihu zaradila do adult fantasy. Už som sa do jej čítania pustila a ide to ako po masle. Pútavé, chytľavé, skvelé, úžasné. Túto knihu odporúčam všetkým, ktorý majú rady fantasy, staršie hrdinky, 20+ a tiež aj romantiku, tajomno a záhady. Hovorím o knihe Som bosorka od Vity Jamborovej. Vita bola taká zlatá, že mi ju poslala aj s krásnym venovaním, pri čítaní ktorého som sa usmievala ako slniečko na hnoji. Bosorka / ako ju familiárne nazývame / je zatiaľ najlepšia kniha akú som v tomto roku čítala. Určite zvážte jej prečítanie.

Čo pekného pribudlo do knižníc vám? Podeľte sa, som zvedavá ;)

2 komentáre:

  1. Úžasné knihy.:) Hlavne Pascu by som chcela, ale Závisť, Tigrova kliatba, Charlie... ma tiež zaujímajú.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. okrem charlieho som tie knihy čo spomínaš ešte nečítala, ale charlie je skvelý, najskôr som si hovorila, že to bude zas taký teen blábol, že sa tam pomaly nebude nič diať, ale ako som čítala tak charlie je velmi reálna kniha a ten koniec ma dostal :) ale rozhodne sa teším aj na tie ostatné knihy :)

    OdpovedaťOdstrániť