nedeľa 10. marca 2013

Už 8. apríla – Prázdne miesto (J. K. Rowlingová)


O knihe Casual Vacancy som počula už toho dosť a sama som na ňu zvedavá. Vydavateľstvo Plus, patriace pod spoločnosť Albatrosmedia, už 8. apríla vydá jej slovenskú verziu pod názvom Prázdne miesto, ktorú preložila Zora Ličková. 

O čom kniha vlastne je?
Po nečakanej smrti štyridsiatnika Barryho Fairbrothera ostane Pagford v šoku. Je to zdanlivo idylické anglické mestečko s dláždeným námestím a starobylým opátstvom, ale za peknou fasádou zúri tichá vojna. Bohatí bojujú s chudobnými, tínedžeri s rodičmi, manželky s manželmi, učitelia so žiakmi. Pagford rozhodne nie je tým, čím sa na prvý pohľad zdá. Prázdne miesto, ktoré po Barrym ostane v mestskej rade, sa zakrátko stane katalyzátorom najväčšej vojny, akú kedy mesto zažilo. Kto bude triumfovať vo voľbách sprevádzaných vášňami, pokrytectvom a nečakanými odhaleniami? Brilantne napísaná kniha, ktorá je autorkiným prvým románom pre dospelých čitateľov, nabáda k zamysleniu a na každej stránke znovu a znovu prekvapuje.

Čo hovorí o knihe šéfredaktorka Martina Mašínová?
„Prázdne miesto je veľkolepý a vynikajúco napísaný román o súčasnej spoločnosti. J. K. Rowlingová vytvorila fascinujúci svet s postavami, v ktorých zaručene spoznáte vlastných susedov. Šarvátky a divoké stretnutia otriasajúce životmi ľudí v Pagforde sú plné vášní, ktoré zasahujú i každého z nás, a možno dokonca viac, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Sme veľmi radi, že sa nakladateľstvu Plus túto knihu podarilo získať.“  

Už teraz som si istá, že Prázdne miesto bude iné ako Rowlingovej séria o Harrym Potterovi. Veľmi sa na ňu teším a som zvedavá, čo si pre nás autorka pripravila. Je jasné, že Prázdne miesto je pre dospelých a s fantasy nemá nič spoločné. Uvidím, ako sa s týmto autorka popasuje. Od knihy nebudem čakať nič a nechám sa prekvapiť.

Tak neváhajte a zakrúžkujte si do kalendára dátum 8. apríl. Vtedy uzrie svetlo sveta kniha J. K. Rowlingovej Prázdne miesto.

3 komentáre:

  1. Určite by som si to rada prečítala 8) Rowlingová vie veľmi dobre písať 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na túto knihu čakám. Som zvedavá ako Rowla vykreslila tie postavy a či v tom spoznám susedov.
    O veľkoleposti ma nepresvedčia kým to neprečítam.
    A už som tú knihu videla v originále tak často, že je možné uvidieť 9. apríla jej preklad u mňa doma. :P

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na tuto knížku se těším :). JSem na to zvědavá, evidentně to jakoHP nebude :D

    OdpovedaťOdstrániť