pondelok 5. decembra 2011

NEPREHLIADNITE: Kath´s world of books

Ten čas ale letí, dnes tu pre vás mám rozhovor s Kath z Kath´s world of books.

Ahoj, nejdřív se nám představ a pověz něco o sobě
Takže ahoj, blogová sféra lidí mě zná pod přezdívkou Kath, což je zkrácenina mého nejoblíbenějšího jména Katerina, které ale bohužel není moje pravé (jmenuji se Lucie), je mi právě sedmnáct let a jsem z Prahy. Mezi mé koníčky patří logicky čtení (ach, kéž bych měla více času), psaní, zpěv, tanec a nakupování. Přiznávám se, že do svých asi čtrnácti let jsem nepřečetla ani jednu knihu, prostě mě to nebavilo (Harryho Pottera jsem měla jen na okrasu). Až když jsem v kině shlédla film Stmívání a když jsem se následovně dozvěděla, že je to založené na knihách, jsem se rozhodla knihy přečíst a takhle vznikla moje vášeň pro knihy. V současnosti bych nedokázala bez nějaké knihy vydržet ani ve škole.

Jak si se dostala k recenzování knih?
Jak jsem se dostala k recenzování? No, upřímně úplnou náhodou. V době, kdy jsem s blogem začínala, se zrovna objevila možnost od knižního klubu, zažádat si o recenzní výtisky (RV). Do té doby jsem o tom neměla ani páru. No, když jsem to dozvěděla, tak jsem si ale říkala, že určitě nemožné, aby poslali RV i mně, jakožto začínající blogerce a holce neschopné něco napsat a recenzi už ani náhodou, ale oni souhlasili a knihy mi zaslali (děkuju). Ani nevíte, jakou jsem měla šílenou radost, že jsem dostala tuhle šanci a taky protože než bych se sama od sebe dostala k těmto kníhám, tak by uběhla opravdu dlouhá doba, protože já, jakoužto studentka střední školy nemám bohužel tolik financí, abych si každý týden kupovala nové knihy. Postupem času jsem napsala pár emailu do několika nakladatelství a světe div se, někteří mi odepsali. MNĚ. Za tuhle možnost jsem stále všem nakladatelstvím moc vděčná.

Který žánr máš nejraději? Proč?
Asi jako většina současných blogerek mám moc ráda YA knihy. Prostě mě baví knihy, které obsahují nějakou tu love story, pořádnou zápletku, bad boye a nejlépe i nějaké nadpřirozené prvky jako jsou třeba upíři, vlkodlaci, duchové, čarodějky/čarodějové. Samozřejmě, že není možné číst takovéto knihy pořád, protože pak bych měla na tyhle kreatury asi pořádnou alergii. Také mě docela baví i historické romány a knihy z budoucnosti, tedy lépe řečeno dystopické knihy. Sice jsem jich ještě tolik nečetla, ale mám jich snad stovky v to-read.
A ještě proč se mi tyhle knihy líbí. Líbí se mi hlavně proto, že to, co se tam odehrává, většinou není reálné a někdy by se mi i líbilo, kdyby s to dít opravdu mohlo. Možná si budete klepat na čelo, ale líbilo by se mi, kdyby třeba upíří nebo vlkodlaci existovali. Hned by byl svět trochu zajímavější. :D

Četla si v poslední době knihu, kterou si už po pár stranách odložila?
Teď si nepamatuji, že bych nějakou knihu vyloženě odložila, protože já se většinou snažím knihu dočíst a až pak si o ní udělat obrázek. Ale v tuhle chvíli mám asi dva měsíce rozečtenou knihu Jíst, meditovat, milovat a i přestože mě baví a je vážně zajímavá, tak jí prostě nedokážu dočíst. Stále jsme na stránce asi 105 a dál to nejde.

V jakém jazyce nejraději čteš?
Tak jakožto češka čtu nejraději v češtině, protože je ti prostě nejjednodušší, ale nevýhodou je, že člověk musí čekat opravdu dlouhou dobu, než je kniha, na kterou dlouho čeká, konečně přeložena. Takže kdy už opravdu chci číst nějakou knihu, která ještě není v čj, tak sáhnu po aj, sice mi to trvá mnohem déle, ale pokud jí opravdu chci přečíst, tak jí přečtu. V současné době mám pár anglických knih rozečtených, ale nemám na ně čas a čtu jen v čj.

Co tě na blogovaní nejvíc baví?
Baví mě to, že můžu psát o tom, co mě opravdu baví a zajímá. Nepíšu blog protože bych musela, ale protože chci! Je to můj koníček a i když mám občas chvíle, kdy bych blog nejraději zrušila, tak to neudělám, protože mě to časem přejde a pak bych toho litovala. Blog pro mě představuje svobodu, kde mohu vyjádřit svůj názor na knihu a někteří si řeknou „fajn, tobě se kniha nelíbila, ale mně se líbit může, takže si jí přečtu“ A nebo naopak. Není to jako třeba u nás ve škole, kde řeknete, že něco neznáte, nevíte, neumíte nebo neděláte a ostatní vás berou za ty divný. Blog jsem já a já jsem blog.

Proč si pro blog vybrala právě to jméno, které si mu dala?
Jméno Kath’s world of books jsem vybrala asi proto, že jsem neměla jiný chytrý nápad na název. V době zakládání jsem ještě ani pořádně netušila, že to jednou bude knižní blog. Původně jsem ho založila jako svůj osobní blogový deník, ale postupem času se z toho stalo tohle a já jsem jen ráda. V současné době bych samozřejmě zvolila jiný název, ale s tím současným jsem se už tak sžila, že ho nezměním.

Na závěr bych jen chtěla říct, že děkuji, že sis vybrala mě, jakožto dalšího človíčka pro tento rozhovor. Pro mě to bylo poprvé a  děkuji.
Ja Kath veľmi pekne dakujem, že si našla čas a odpovedal ana otázky. Budúci pondelok sa ešte na odpovede od Luce z Knihománie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára