streda 23. januára 2013

Cynthia Handová - Nadpozemská /Nadpozemská #1/



Clara je bytosť s anjelskou krvou. Má poslanie, ktoré sa jej po častiach zjavuje. Musí zachrániť neznámeho chlapca z horiaceho lesa. Netuší však, kto je ten chlapec a prečo ho má zachrániť. Po presťahovaní sa do nového mesta sa Clara zoznámi s Christianom, tajomným chlapcom z vízie. Christian je charizmatický, milý, veľmi pekný, ale má priateľku a tak si Claru sotva všimne. 

Podarí sa Clare splniť svoju anjelskú úlohu a vyhovieť tak svojej mame? Je Christian skutočne tou pravou láskou alebo len dobrým priateľom?

Clara si postupne zvyká v novom prostredí a zároveň objavuje záhadný svet anjelov. Zisťuje, čo všetko ešte o sebe a o ostaných nadpozemských bytostiach nevie – nie všetci sú totiž dobrí...

Príbehy o anjeloch mám veľmi rada a preto som sa rozhodla siahnuť aj po knihe Nadpozemská, ktorá je prvou častou v rovnomennej sérii. Bola som zvedavá akým spôsobom autorka vykreslila anjelov. Po dočítaní som uznanlivo prikývla a pomyslela si „tak to už áno“. Handová nám poskytla úplne nový pohľad na anjelov a ich históriu. Ja poznám úplne iné členenie anjelov a to, ktoré nám predstavila autorka sa mi tiež páčilo.



Clara má poslanie, ktoré musí splniť a tak odchádza spoločne s matkou a bratom do nového mesta, kde stretne chlapca, Christiana, zo svojich vízií. Je presvedčená, že je pre ňu ten pravý, ale tu je ten kameň úrazu. Pre Christiana je spočiatku neviditeľná a tak jej príde čoraz nepravdepodobnejšie, že by mohla svoje poslanie splniť. A ešte, aby som nezabudla. Do jej života sa pripletie Tucker, s ktorým nechce mat nič spoločne. Ale, ako sa hovorí, čo sa hádava to sa rado má.

Knihu som zhltla na jeden dych a jej čítaní som si v duchu nadávala, kde je, dopekla, druhý diel. Príbeh mi ponúkol všetko, čo od dobrej knihy očakávam. Napätie, akciu, humor, lásku a niekedy som od prekvapenia híkala, čo si to pre nás autorka pripravila. V knihe nie je núdza o zvraty a že ich bolo hneď niekoľko, ktoré mi vyrazili dych.

Autorkin štýl je ľahký a plynulý. Jej postavy nie sú plytké a povrchné, ale premyslené do hĺbky, čo zaručuje, že vám na nich bude záležať alebo ich budete preklínať, kvôli ich správaniu. Za zmienku stoja nielen hlavné postavy, ale aj vedľajšie, ktoré krásne dotvárali knihu ako celok. K srdcu mi prirástla Wendy, Tuckerova sestra, ktorá je ten typ postavy, ktorú si nemožno neobľúbiť. Je milá, priateľská a hneď sa s Clarou skamaráti. Osobne som ju mala veľmi rada, pretože jej správanie je reálne. Možno aj vy poznáte človeka ako Wendy, z ktorej by sa mohla pokojne stať vaša najlepšia kamarátka.

A potom je tu Angela. Tajomná bytosť, ktorá ukrýva tajomstvo podobné tomu Clarinmu. Od nej sa Clara dozvedá veľa vecí o anjeloch, ktoré jej boli doposiaľ utajované. Z Angely som mala počas celej knihy zvláštny pocit a tak sa aj môj názor na ňu menil. V konečnom dôsledku, skutočne neviem, čo si o nej myslieť. Netuším, na ktorej strane je. Na mňa pôsobila tajomným dojmov, kde som netušila, čo môžem od nej čakať.

Clara má vďaka svojej matke v sebe anjelskú krv, ktorá jej dáva nadprirodzené schopnosti. Počas knihy som si ju obľúbila, pretože sa nesprávala ako nerozumná hus, ktorá je závislá na niekom inom. Hoci najskôr ma štvali jej myšlienkove pochody, keď videla Christiana, ale potom sa umúdrila. Robila správne rozhodnutia a nepotrebovala nikoho, kto by jej diktoval, čo má robiť. Nevie toho o anjeloch veľa a jej matka jej odmieta odpovedať na akékoľvek otázky. Pravdupovediac, ani ma neprekvapovalo, keď sa Clara kvôli tomu hnevala. 

V Clarinom živote sa objavili dvaja chlapci, z ktorých jedného úplne zbožňujem a ten druhý mi je ukradnutý. Tucker, Tuck, ako ho familiárne volajú mi padol do oka už v úvode. Je vtipný, starostlivý, šarmantný a takto by som o ňom mohla pokračovať donekonečna. Veľmi sa mi páčilo jeho neustále podpichovanie Clary, čo pridalo na humornej stránke príbehu. Pri Tuckerovom opise mám v hlave čisté prázdno a neviem, ako inak by som ho opísala. Už len veta, že je úžasný hovorí sama o sebe.

Na druhej strane je tu Christian, ktorému som nevedela prísť na chuť, hocijako som sa snažila. Ku koncu knihy sa snaží presvedčiť Claru, že práve on je pre ňu ako stvorený a že majú byt spolu. Mala som pocit, že silou-mocou sa snaží natĺcť Clare do hlavy svoju pravdu a musela mu veriť. Pre mňa bol Christian nevýrazná postava. Vôbec mi nezáležalo na tom, čo sa s ním stane a či sa mu vôbec niečo stane. Ako jedna z hlavných postáv mi vôbec nesadol. Možno je to tým, že som zostala očarená Tuckerom a Christiana som si už viac nevšímala. 

V neposlednom rade som nevedela, čo si myslieť o Clarinej matke, pretože jej odmietala odpovedať na všetky otázky, čo sa anjelov týka a tým ju vystavila obrovskému nebezpečenstvu. Nechápala som jej činy, pretože čím viac Clare zatajovala tým horšie to bolo. Na jednej strane chápem, že sa ju snažila chrániť, ale neviem, či to bol ten najvhodnejší spôsob.

Najskôr som si myslela, že Nadpozemská bude prepchatá klišé scénami. Veď si predstavte typickú šablónu. Dievča príde do novej školy a tam stretne chlapca a zaľúbia sa. Lenže tu sa príbeh od ostatných odlišuje. V tejto knihe to takto nepokračuje, čo autorke naozaj kvitujem. Najviac ma prekvapil koniec knihy, ktorý som neočakávala, hoci som si ho predstavovala vo viacerých variantoch aj tých dobrých aj katastrofálnych, ale tak ako autorka knihu ukončila by mi nenapadlo ani vo sne. 

Už teraz sa teším na pokračovanie, ktoré má vyjsť v priebehu februára pod názvom Zasvätená.

Za recenzný výtlačok ďakujem spoločnosti Albatros Media.

Moje hodnotenie:

3 komentáre:

  1. O anjeloch som ešte nečítala žiadnu knihu, možno táto bude prvá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite, túto knihu odporúčam :) Ja mám príbehy o anjeloch rada :) možno si ich zamiluješ aj ty :)

      Odstrániť
  2. Ach, Michelle sa to páči, tebe sa to páči... wanna read it.

    OdpovedaťOdstrániť