štvrtok 21. februára 2013

Cynthia Handová - Zasvätená (Nadpozemská #2)


Ak ste nečítali Nadpozemskú, recenzia môže obsahovať mierne spoilery.

Clara sa vzoprela svojmu poslaniu a rozhodla sa z horiaceho lesa zachrániť Tuckera. Odhalí však Christianovo tajomstvo: je tiež anjelom. Spojenie medzi Clarou a Christianom sa prehlbuje, ako keby ich k sebe viazalo osudové puto. Clara ale ľúbi Tuckera a rozhodne sa s ním zostať. Situáciu zhoršuje nová vízia, v ktorej sa Clara so svojimi blížnymi ocitá na pohrebe – zúfalo sa snaží zistiť, koho stratí. 

Je možné zmeniť budúcnosť? Zachrániť toho, kto má zomrieť? Je možné beztrestne odmietnuť splnenie poslania?

Dokáže Clara bojovať s Čiernym krídlom, ktorý ju sleduje a zahaľuje svojím nekonečným smútkom?

Bude konečne Clara zasvätená do tajomstiev vlastného osudu, dozvie sa od svojej mamy všetko, čo jej zatiaľ bolo zatajované?

Clara musí byť statočná – temné sily sú stále nablízku...

Na pokračovanie série Nadpozemská som sa veľmi tešila. Po prvej časti som očakávala, že bude prinajmenšom aspoň také dobré, ako jeho predchodca, bohužiaľ nebolo. Chýbala mi tu akcia, ktorá by ma zhodila z nôh a ja by som len neveriacky hľadela na stránku. Nenašla som ju. Na rozdiel od toho sa prvá polovica knihy strašne vliekla a ja som mala chuť preskakovať stránky. Ale nakoniec som zaťala zubu a povedala si, že už musí prísť niečo, čo ma zaujme a prečo budem chcieť knihu dočítať. Prišlo! Po asi dvesto stranách, ak máte trpezlivosť a dostanete sa tam, je príbeh záživnejší a vtipnejší.


Stretávame sa s dobre známymi postavami, ale aj novými. Po tom, ako sa Samjeeza prejavil v Nadpozemskej som si myslela, že keď sa objaví na scéne, príbeh ožije. Omyl. Namiesto vetra, ktorý som očakávala, to bol len akýsi chabý vánok, ak nie bezvetrie. Krútila som hlavou, kde sa stratila tá akcia prvého dielu a či autorka to, čo napísala myslí vážne. Hoci, to ako v knihe vykreslila Samjeezu sa mi páčilo. Je záporák, ale aj rozpoltený. Naozaj neviem, čo si o ňom teraz myslieť, pretože na povrch vyplávali nové skutočnosti.

Autorka odkryla nové tajomstvá o anjeloch, ktoré ma prekvapili, pretože som to ani v najmenšom neočakávala. Avšak, čo mi prišlo dosť pritiahnuté za vlasy, bolo ako autorka vykreslila typ anjela akým je Clara. V prvej časti sa dozvedáme že je Quartarius, avšak tu to už neplatí. Možno to mal byť zvrat, ktorý ma prekvapí, ale neprekvapil. Skôr som sa čudovala, či je to skutočne tak alebo si autorka robí zo mňa dobrý deň.

A keď už som pri Clare, tá ma miestami tak vytáčala, že som myslela, že jej imaginárne ublížim. Konala neuvážene a ak išlo o Christiana, tak tu už strácala hlavu úplne. Ale odhliadnuc od tohto, som ju  mala rada, i keď niekedy bola sebecká a myslela iba na seba. Jej charakter sa oproti prvej knihe výrazne nezmenil. Dozvedá sa viac o svojom poslaní a aj to, že sa to ešte neskončilo. Som neskutočne zvedavá, ako sa to nakoniec s jej poslaním skončí.

Mojou absolútne najobľúbenejšou postavou celej série je Tucker Avery. Keď som ho mala v prvej časti iba rada, teraz ho zbožňujem. Milý, pozorný, príťažlivý, pracovitý a takto by som mohla napísať celú ódu na to, aká skvelá je táto postava. A ešte aj jazdí na koni. Neviem poriadne opísať, ako veľmi ho mám rada, čo je zlé. Došli mi slová. Autorka dobre vie ako napísať postavu, pri ktorej sa dievčatá budú rozplývať. 

Zasvätená je dobrou následníčkou série. Kniha sa číta dobre. Handovej sa nedá uprieť štýl akým píše. Nie je dych berúci, ale ani nudný. V druhej polovici sa príbeh zlepšil. Po tom rozvláčnom úvode to bolo naozaj skvelé oživenie a ja som otáčala stránku za stránkou. Z banálneho príbehu sa stal úplne iný, ktorý ma nútil prahnúť po tom, dozvedieť sa, ako to všetko skončí. 

Len jedna udalosť ma prekvapila. V anotácii sa spomína smrť. Čakala som, že to bude veľkolepé. Postava by padla v boji a ja by som bola dokonale spokojná, hoci v príbehu mi bude chýbať. Avšak, všetko sa udialo inak a mňa to dosť sklamalo. Keď sa tak globálne nad touto knihou zamyslím, nič výrazné sa v nej nestalo. Niektoré otázky sa zodpovedali, iné zostali stále otvorené. Aj napriek tomuto faktu ma kniha bavila. Posledných cca sto strán som doslova hltala. 

Keď som už spomínala Tuckera, nedá mi nespomenúť Christiana, ktorý bol kapitolou sám o sebe. V Nadpozemskej som ho nemala rada, avšak tu som si voči nemu vypestovala averziu. Vždy keď sa stretol s Clarou nezabudol jej pripomenúť, že patria k sebe. Myslím si, že ku Clarinmu správaniu prispel aj Christian, pretože za ňou behal ako ratlík. Neakceptoval, že chodí s Tuckerom, chcel ju mať len a len pre seba, čo ma maximálne vytáčalo. 

Ostatné postavy boli tiež povšimnutia hodné. Či už to bola Angela, ktorá nevedela uhasiť svoj smäd po poznaní alebo Wendy, ktorú som si ešte viac obľúbila. Novou postavou, ktorá mi najviac utkvela v pamäti je Michael. Pri scénach, kde bol som sa aj dobre zasmiala. Dúfam, že v poslednej časti sa o ňom dozviem o niečo viac ako tu.

Zasvätená je decentným pokračovaním série Nadpozemská. Možno nebola až taká dobrá, aby si zaslúžila také hodnotenie, ako som jej dala, ale mne sa páčila hlavne druhá polovica knihy. Už teraz som zvedavá ako sa to všetko skončí. Ak máte radi anjelov a páčila sa vám Nadpozemská toto je pre vás povinná jazda.

Moje hodnotenie:

Za poskytnutie recenzného výtlačku knihy ďakujem spoločnosti Albatros Media.

2 komentáre:

  1. Tak a je to jasné, idem knihu čítať...teda asi sa k nej dostanem až o 2 týždne 8( ale budem počas čakania na nervy! Som naozaj zvedavá na všetko! Christiana som nemala rada, pretože sa s Tuckerom nedá ani porovnať! To je také zlatíčko úžasné, že som sa v 1. dieli pri ňom roztápala! 8_)
    Som naozaj zvedavá, navnadila si ma, pekná recenzia 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Clara bola sebecká aj v Nadpozemskej, takže na to som si zvykla a vadiť mi to už asi nebude. Pôvodne som sa na knihu chcela vrhnúť dnes, ale prišla mi Zelená jako smaragd a tá má rozhodne prednosť pred všetkým ostatným :) Ale n Zasvätenú sa celkom teším, hlavne, keď teraz viem, že v druhej polovici ma čaká celkom slušne napísaný príbeh. A pravdupovediac som zvedavá, ako to bude ďalej a Tucker mi už začína chýbať :D

    OdpovedaťOdstrániť